Aziz + Coucher
















Sammy Cucher I Antony Aziz

Sammy Cucher (1958 - Lima, Perú) I Anthony Aziz (1961 - Massachusetts, USA) treballen junts des dels anys 90, en un tàndem amb sobrenom: “AZIZ+COUCHER”. Tots dos es van graduar en la San Francisco Art Institute, on es van conèixer i començar a col.laborar junts en projectes artístics. Actualment són docents en la facultat de Belles Arts de la Parsons School of Design (Nova York) que té la seva seu a Brooklyn.


Són artistes interdisciplinaris pioners en l'ús de Photoshop en la producció artística.
En les seves creacions treballen sobretot amb vídeo, imatge digital i fotografia.
Les imatges, objectes i instal·lacions que produeixen, tenen per objectiu reflexionar sobre els límits de la identitat en un moment en què aquestes són cada cop més diluïdes i indefinides. Sovint és una síntesi de la realitat i la ficció, la seva obra tracta de revelar les patologies associades a una globalització sense precedents, a les condicions posthumanes i a les interseccions entre el món social, biològic i tecnològic.

L'obra que he seleccionat per a compartir en aquest apartat del blog, forma part d'una Instal·lació duta a terme a l'Ansel Adams Center de Sant Francisco, l'any 1994 titulada: DYSTOPIA.

DYSTOPIA, 1994-95

Consisteix en retrats grans manipulats digitalment, en els quals els orificis dels ulls, boca i els narius, han estat coberts per una capa de pell. La intenció era suggerir un canvi evolutiu per indicar la pèrdua d'individualitat en el rostre i l'impacte que genera l'avançament de la tecnologia cap a la desaparició progressiva de la interacció social presencial, directa.


"Un inventari d'un estrany creixement de la pell. DYSTOPIA, sembla documentar una patologia. Sembla clar que, en algun nivell, aquesta patologia no sols és dermatològica, sinó cultural, potser, sobre la pèrdua gradual però creixent d'identitat i els mitjans de comunicació en un entorn tecnològic que promou l'anonimat i la conformitat". —Adrian W.B. Randolph, DONA KUNST WISSENSCHAFT # 30. 





Amb el pretext de que Aziz + Cucher son artistes pioners en l'us de Photoshop em sembla oportú, fer una retrospectiva sobre l'evolució del software des dels seus inicis, als anys norantaèpoca en què van començar els primers artistes a experimentar amb el programa en la versió 1.0. passant per l'època en què es va dur a terme la sèrie d'imatges Dystopia, a l'any 1994, en la versió 4.0 i la darrera que ha sortit aquest any i nosaltres fem servir a l'aula, la versió 21.1.0.106, 2020 CC. 
Analitzaré breument com ha evolucionat Photoshop amb el pas del temps i quins avantatges suposa per a l'usuari en l'actualitat.

Breu retrospectiva de Photoshop + introducció a la seva història:

La historia de Photoshop va començar el 19 de Febrer de 1990 amb la sortida de la primera versió d'aquest programa i que sense dubte va canviar la vida dels apassionats pel disseny. Llavors el programa es va concebre per treballar només en Mac OX amb l'ambició de retocar imatges.

Photoshop 1.0 (any 1990)


L'espai de treball original. Si bé, es nota que han passat els anys, la clàssica barra d'eines i el menú començaven a marcar presència.

Photoshop 2.0 (any 1991)


Es crean les Paths (s'equencia d'ordres entre punts) i d'aquesta manera es pot començar a treballar amb traces vectorials. Suporta colors CMYK i la 2.5 és la primera versió que va sortir per a Windows.

Photoshop 3.0 (any 1994)



La interfície ja es va fent més coneguda. Apareixen més finestres amb diferents opcions. Però sense dubtes aquesta versió té el seu especial valor en el fet de ser la primera que incorpora el concepte de capes. Les capes, desenvolupades per Thomas Knoll, van marcar un abans i un després ampliant les opcions de treball. 

Photoshop 4.0 (any 1996) 
Se segueix evolucionat al concepte de capes, creant-se les ja famoses capes ajustables. A més és la primera vegada que es poden modificar els tipus i grandàries de lletra. Abans, després d'escriure, ja es rasterizaba. 

Photoshop 5.0 (any 1998) 
En aquesta versió la finestra Història s'emporta tot el protagonisme. El poder desfer i refer lliurement atorga un enorme avantatge als dissenyadors. També és quan debuta el llaç magnètic. El nou sistema de Gestió de color permet importar millor imatges d'altres programes. A més en la versió 5.5 debuta Image Ready, la versió d'Adobe Photoshop per a crear animacions web. 

Photoshop 6.0 (any 2000) 
El Healing Brush (Pinzell reparador) fa el seu debut en aquesta versió. La paleta d'estil de capes i alguns filtres més són les principals novetats d'aquesta versió. 

Photoshop 7.0 (any 2002) 
Es desenvolupa un nou motor de pintura. A més un navegador d'arxius i accions. Més pinzells i la possibilitat de treballar amb text totalment vectorial, són les seves principals característiques. 

Photoshop CS (any 2003) 
Possibilitat d'agregar codis Javascript. Treballar amb grups de diverses capes, comandos d'ombres i il·luminacions, histogrames en temps real i la possibilitat d'igualar colors com Match Colour es destacaven en un programa que a més va canviar la interface respecte al seu predecessor. 

Photoshop CS2 (any 2005) 
Combatre millor l'efecte d'ull vermell, i treballar amb punt de fugida són el seu fort. Això i l'opció Smart Object que permet escalar positivament una capa sense que es produeixin canvis significatius de qualitat. 

Photoshop CS3 (any 2007) 
Diverses eines noves i sobretot la possibilitat d'optimitzar imatges per a dispositius mòbils és el que es destaca. A més, millores en l'eina Punt de Fugida i en la manera de clonar objectes també són coses que cal tenir en compte. L'eina Selecció Ràpida aporta una forma diferent de crear seleccions. 

Photoshop CS4 (any 2008) 
Una interface simplificada. La possibilitat de realitzar zoom per àrea, el poder girar el llenç en temps real, millores en les eines de 3d i un panell de màscares són els últims canvis d'un programa en constant evolució. 

Photoshop CS5 (any 2010) 
En aquesta versió es van incorporar les eines de selecció i de farciment el que va suposar tot un avanç. A part d'això es va actualitzar la interfície i es va millorar el rendiment de Photoshop. 

Photoshop CS6 (any 2012)
Un nou disseny de la interfície d'usuari i el guardat automàtic van ser algunes de les millores. També es va canviar la interfície d'usuari 3D completament renovada, més fàcil ara d'utilitzar. 

Photoshop CC (any 2013) 
Era la versió número 1 de Photoshop i la primera que va començar a denominar-se com a CC. Adobe va millorar l'edició d'imatges incorporant noves funcions. 

Photoshop CC (any 2014) 
La quinzena edició del programa va millorar el treball en equip de la mà de la gestió de les biblioteques. Es podia compartir biblioteques entre diversos usuaris. 

Photoshop CC (any 2015) 
A part de la millora de nombroses eines la novetat més destacada en aquesta versió va ser la gestió de tipografies des de Photoshop. A partir d'una imatge era capaç d'identificar una font.També es va incorporar la retallada automàtica en funció del contingut. 

Photoshop CC 2015.5 (any 2016) 
Es van millorar alguns filtres, sobretot el de Liquar. 

Photoshop CC 2017 (any 2017) 
Es va tornar a millorar l'opció de liquar juntament amb la detecció de rostres automàtica. 

Photoshop CC 2018 (any 2018) 
L'eina marc va incorporar noves funcions. I també es va afegir la manera multidesfer. El doble clic per a editar text va servir també per a millorar el treball amb fonts. 

Photoshop CC 2019 (any 2019) 
La versió vint del programa força similiar a l'actual. 

Photoshop CC 2020, 21.1.0.106 (any 2020) 

























En l'ultima versió l'eina de farciment segons el contingut ha millorat juntament amb la qualitat del desenfocament de lent i rendiment.Compatibilitat amb HEIF i HEVC en Windows. L'automatització de tasques és el seu fort. És pot fer servir en escritori i Ipad. 


-Com es pot apreciar Adobe Photoshop ha evolucionat cap a una interfase més complexa i intuïtiva, alhora amb gran quantitat d'elements que faciliten la tasca al creatiu gràfic, através de funcions automatitzades, on també prima la interactivitat i la possibilitat múltiple de treball mitjançant ordinador o tauleta. S'ha aconseguit una versatilitat i una qualitat gràfica sorprenents. El joc de les imatges en l'actualitat, és tota una experiència. 
En la primera versió el blanc i negre i el píxel, dominaven en una estètica d'escacs. En les versions següents amb la possibilitat de tractar amb el color, es van obrir més opcions cromàtiques i efectes. Les eines que el programa oferia, requerien minuciositat i paciència per part de l'usuari. Eines informàtiques generant la seva pròpia estètica.

Quin procès de retoc fotogràfic creus que Aziz + Coucher van seguir per arribar al resultat que podem veure en les imatges de Dystopia, a l'època?


Pam And Kim
C-Print, (1,06 m x 1,27 m)
1994



















-Recordant; l'any 1994 va sortir la versió 4.0. Una de les millores essencials i que configura com entenem el programa avui dia, va ser la incorporació de la opció de capes i que es reflexa en els procediments d'edició d'aquesta imatge. 

S'ha afegit un fons amb una textura.
S'han retallat les figures principals, descartant el fons original.
S'els hi ha borrat els orificis ulls, nas i boca amb les opcions de pinzell, tampó, dissolució.
Ajustat color i contrastos tant del fons com de la imatge principal.

Si vols afegir més informació sobre el procés de creació d'aquesta imatge, escriu un comentari.

Gràcies! Esperant que l'aportació al blog sigui d'utilitat.













Comentarios

Entradas populares de este blog

Xuri Fenton